Translate

fredag 17 augusti 2012

I stormens öga intet nytt

När jag läste kriskommunikation på universitetet fick vi lära oss att i en kris ska man informera kontinuerligt, även om det inte finns något nytt att informera om. Det känns lite så med det här inlägget. Jag har inget att berätta, så jag får skriva om det, även om det kanske inte direkt är ett krisläge, utan mer nyhetstorka det handlar om.

Egentligen borde det finnas massor att skriva om. Om hur sommaren har varit, om hur det känns att vara tillbaka på jobbet, om vad som händer på Kulturfestivalen i Stockholm, om den fuktiga värmen i stan, om det tropiska regnet som föll nyss, om beslutsångest, om livskriser, om semester, om var man ska bo egentligen, om Frankrike? Massor av teman, men inget känns riktigt spännande.

Vad är det som känns brännande, viktigt eller bara roligt? Jag vet inte. Får återkomma om det.

1 kommentar:

  1. skön rubrik ellis! från min horisont finns massor att skriva, fullt av sköna synkronisiteter, men som läget är...får det bli vid ett senare tillfälle. underbart att du krishanterat bloggen så fint.

    SvaraRadera