Translate

måndag 22 juli 2013

Stackars stackars Paredes.

Jobbigt. Jobbigt. Paredes hänger med huvudet efter självmål. Foto: Getty images.














Det kunde blivit en riktigt fin match. För båda lagen. Ärligt talat trodde jag på en riktig rysare. Kanske förlängning. Men Ikke. Efter första målet av Gulbrandsen kändes det fortfarande som om spanjorskorna hade en liten chans, men sen efter självmål och 2-0 var det Norge som ägde matchen fullständigt. Det var i slutminuterna av första halvlek som den läskiga hörnan kom. Paredes kommer att drömma mardrömmar om den resten av sommaren tror jag. Hennes försök till räddning slutade nämligen med ett saftigt självmål. Inför ett nästan fullsatt Kalmar. Jobbigt. Jobbigt.  Hoppas hon kan släppa det. Lite glad ändå att de fick kvittera med åtminstone ett mål. Precis i slutminuten även det. Som vanligt när Spanien är med i leken verkar det som. Synd bara att de inte fick till det tidigare. Bara att gratulera våra grannar till 3-1 segern, som faktiskt känns som ett helt rättvist resultat. Sannolikt möter de Frankrike i semin på torsdag. Jag är inte den som tippar men om så skulle jag absolut sätta mina pengar på Frankrike som hittills spelat snabb, säker och riktigt snygg fotboll. Utan tvekan bästa laget i turneringen. Vid sidan av Sverige så klart ;-) Känns mycket mycket osannolikt att våra grannar söderut kan slå dem.
Vi får la se.
Som sagt: en match i taget.

Och vet ni? Fotbollsnörden i mig har fixat gratis abonnemang på TV4 Sport för att kunna följa alla matcher - känns fint nu eftersom TV4 väljer att visa allsång istället för Frankrike-Danmark. En match jag absolut inte vill missa.

Lyssnade förresten lite på ett fotbollsmagasin på podden: EM-arena (som kör varje morgon nu under hela EM) och journalisterna var helt nöjda med Sveriges försvarspel under kvartsfinalen.Mja, säger jag. Det dög ju uppenbarligen mot ett lag som Island och okej, man kanske tänker att det inte behövdes bättre än så, men jag såg massor av luckor vid flera av de (visserligen totalt sett ganska få) tillfällen som Island kontrade. Nå. Om detta kommer det sannolikt att stötas och blötas mera inför semin mot tyskorna på onsdag. Hua. Men vi ska ta dem. Det ska vi. Einfach.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar