Translate

söndag 24 juni 2012

Solsken, såpbubblor och glada ungar


Jag gjorde det! Jag vågade agera värdinna för midsommarfest denna oberäkneliga sommar i Herrens år 2012. I ett lånat hus på en höjd vid Mälaren bakade jag ihop en skön mix av gamla och nya vänner. Singlar, par och stjärnfamiljer. Ungar med påtvingade blomsterkransar. Sill, jordgubbar, bad, grillning, öl och fotboll. Hela kittet.   

Som alla vet är en midsommarfestvärdinnas främsta uppgifter att: 
  1. se till så solen skiner över var och en av gästerna i exakt rätt ögonblick
  2. se till så gästernas socker- och fetthalter håller sig på stadig uppgång dagen igenom 
  3. se till så ingen gäst är ledsen eller osams
  4. se till så gästerna hela tiden har något intressant eller roligt att prata om
  5. förhindra att skador eller tillbud uppkommer
  6. förhindra att mordhot utfärdas
  7. se till så ungarna har ständig tillgång till Hellokitty-såpbubblor 
Jag fick IG på det mesta. Men måste ändå tillstå att jag och solen hade ett oväntat fint samarbete den här midsommaraftonen. Samt att jag hanterade uppgiften med såpbubblorna exemplariskt. Och det är ändå det viktigaste kan jag tycka. Solsken, såpbubblor och glada ungar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar