Translate

fredag 29 juni 2012

Viva Italia!

la Repubblica idag: "Den perfekta matchen, azzurri (Italien) i final"

Om det tutades och tjoades när Italien tog sig vidare till semin förra matchen var det ingenting mot hur det lät här utanför igår kväll. Hur blir det då på söndag tro? Om Italien vinner?
Lagen möttes ju redan i gruppspelet och spelade då 1-1. Jag kände mig ambivalent då. Och gör det fortfarande inför finalen, min italienska familj till trots. Tycker mycket om det spanska laget så för mig var resultatet optimalt. Men i en final kan det inte sluta oavgjort. Då blir det förlängning. Och kanske straffar. Och kanske kanske ändå att jag håller lite mer (bara lite) på Italien. Just på söndag.
Om de vinner lovar jag att försöka fånga festen här i Nettuno på film...

Och så här såg det ut i Rom igår kväll:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=L28uaAG9rkU

Läs även andra bloggares åsikter om  här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar